BLOGGER TEMPLATES AND Friendster Layouts »

Dari aku

Monggo mampir..... ada berita yang ingin disampaikan, ada cerita yang ingin dikongsi, ada maklumat yang mungkin berguna atau mungkin sekadar sembang-sembang kosong mengisi masa lapang dari catatan aku yang berada di kampung buat sahabat dan teman-teman diperantuan. Semoga dalam kesibukan kerja seharian dapat sejenak melepas kerinduan.

Sabtu, 27 Februari 2010

Sabtu 27 Feb

Hari ni tak banyak aktiviti aku, nak ke tapak projek tasik buatan semalam hujan lebat memang peluang tipis la untuk menjalankan kerja-kerja pembakaran. Sudahnya aku kemas kayu-kayu dalam kedai Kaduk yang aku jadikan stor sementara.

Hari semalam, petugas yang mengendalikan projek jalur lebar kat kg aku datang. Katanya kontraktor telahpun dilantik dan kerja-kerja renovation akan dilakukan secepat mungkin. Kalau tak silap ianya akan dilancarkan penghujung bulan mac. Tinggal tak berapa hari lagi ler tu. Permohonan untuk jawatan pengurus dan penolong pengurus telah pun dihebahkan. Aku tak terkecuali menolong menghebahkan kepada belia-belia yang berminat supaya menghantarkan resume kepada pihak yang berkenaan.

Pada sebelah malamnya ada kenduri yasin dan tahlil kat rumah Mak Long. Alhamduliilah nampak penuh rumahnya hari ni. Tak ada isu atau info yang dibincangkan selepas majlis ini berakhir kerana JKKK elumlagi bermesyuarat. Cuma sempena sambutan mulidur rasul sedang diraikan, tuan rumah berhajat agar diadakan bacaan selawat. Nasib baik aku masih menyimpan selawat yang digunakan untuk marhaban tempoh hari. Mudah ler sikit kerjanya.

Malam ni kat atas lengang sket. Bebudak pun tak berebut nak berkaraoke tak seperti tiga malam sebelumnya tapi ada juga permintaan untuk berkaraoke dah dekat-dekat pukol doblas tadi. Malas aku nak layan. Aku lak tengah sibuk layan si Khalid yang nak upload gambar faceboknya. Kamal lak lupa login id dier. Sukuk jer yang cool. Kalau ditegur musti ia cakap.... ni Sukukl la.... riak ler tu. Sahar cendol petang tadi dah start upload gambar-gambar lama dia. Malam ni dia menaip untuk ulas gambar yang dia attach ler tu. Lom sempat nak save Pak Tam tutup la dia punya application. Babulu jer ...........

Aku jugak yang dari tadi tersengguk-sengguk. Ntah kol berapa agaknya diorang berenti. Semalam jejak kol tiga. Apa-apa hal kena tongkat ali secawan dulu. Lepas tu tunguuuuuu..................

0 ulasan: