BLOGGER TEMPLATES AND Friendster Layouts »

Dari aku

Monggo mampir..... ada berita yang ingin disampaikan, ada cerita yang ingin dikongsi, ada maklumat yang mungkin berguna atau mungkin sekadar sembang-sembang kosong mengisi masa lapang dari catatan aku yang berada di kampung buat sahabat dan teman-teman diperantuan. Semoga dalam kesibukan kerja seharian dapat sejenak melepas kerinduan.

Rabu, 10 Februari 2010

Catatan projek tasik buatan II

Hari ini sepatutnya kerja-kerja awal pembersihan dan penambakan dilakukan oleh kontraktor yang kami pinjam dari tapak pembinaan sekolah rendah setelah kerja-kerja tanah disitu siap sepenuhnya. Malangnya kontraktor tersebut telahpun mungkir janji. Pagi-pagi lagi aku dah jumpa Haris, bendahari JKKK untuk bertanyakan urusan pembayaran dan beliau menyatakan bayarannya dah standby.
Setelah sarapan pagi menu biasa aku kat kedai Kak Ani, nasi goreng, telur mata lembu dan nescafe panas. Lepas tu aku bergegas ke tapak pembinaan bangunan baru sekolah rendah. Seorang pekerja kontrak disitu warga Indon mengatakan driver serta excavator telah dibawa balik ke Seremban. Aku terus tepon driver berkenaan, bunyi suaranya seperti orang yang baru bangkit dari tidur setelah dikejutkan.
"Saya sudah balik Seremban lo.. Mintak banyak sori ho....." Ok la.... nak marah pun nak buat per, orangnya bukan ada kat depan mata. Buang kredit aku jer. Aku tepon pengurus maklumkan perkara berkenaan. Boss cool jer, takder rezki katanya.
Petang tadi abg Gimin tanya aku, camna projek? Aku jawab kena buat plan B la plak... Apa dia? aku kena la tanya Boss dulu.... kalau dia takder plan baru la aku buat plan. Projek kena teruskan beb.... Heh heh malamnya member plak sound, takder perubahan pun..... sabor jer la.....

0 ulasan: