BLOGGER TEMPLATES AND Friendster Layouts »

Dari aku

Monggo mampir..... ada berita yang ingin disampaikan, ada cerita yang ingin dikongsi, ada maklumat yang mungkin berguna atau mungkin sekadar sembang-sembang kosong mengisi masa lapang dari catatan aku yang berada di kampung buat sahabat dan teman-teman diperantuan. Semoga dalam kesibukan kerja seharian dapat sejenak melepas kerinduan.

Selasa, 30 Mac 2010

Catatan Projek Buatan VI

30 March 2010, dah hampir seminggu aku tidak turun ke kolam. Sibuk betul rasanya. Hari sabtu lepas mesyuarat PIBG sekolah kebangsaan Felda Bukit Permai. Ada pemilihan untuk AJK sessi 2010-2011. Tidak banyak perubahan dalam senarai AJK di pihak ibubapa. YDP dan timbalannya masih orang yang sama, iaitu Sdr. Razali Bin Ahmad sebagai YDP dan aku sendiri sebagai timbalannya. Cuma yang bertukar hanya Sdr. Zakaria Ariffin atau Yaya diganti dengan Sdr. Hamdan Adnan manakala Pn. Saentah Md Dasim Diganti dengan Pn. Haliza Kamsan.

Petang Ahad hujan turun dengan amat lebat berserta angin yang kencang. Aku risau juga kalau-kalau angin kencang bertukar menjadi ribut tapi alhamdulliallah walaupun tiupan angin kencang dan tidak menentu arahnya ia tidak pula bertukar menjadi ribut.

Pemandangan kolam no 1 terkini

Pagi isnin aku turun ke kolam untuk meninjau keadaannya. Nampaknya paras air naik hingga mencecah tebing. Rumput-rumput telah mula tumbuh kembali malah lebih subur.Mungkin kerana hujan yang turun kebelakangan ni membantu tumbesarannya. Aku meronda di persekitaran kolam no 1. Hujan lebat semalamnya menyebabkan limpahan air melepasi benteng dan kesannya memang jelas kelihatan. Benteng antara kolam no 1 dan no 2 telah ditenggelami air. Apa tidaknya kolam no 3 yang sebelum ini kering juga telah digenangi air.


Hujan lebat menyebabkan air memenuhi kolam

Benteng antara kolam no 1 dan 2 telahpun tenggelam

Kolam no 3 juga telah digenangi air

Bila agaknya dana untuk membina tasik ini diluluskan aku pun tak pasti. Yang mana aku dan kawan-kawan boleh tolong kami tolong kalau ada kesempatan. Tapi usaha tetap akan diteruskan kalaupun tak jadik tasik untuk menenangkan minda, jadik kolam buat berkubang pun ok jugak ler.

0 ulasan: