BLOGGER TEMPLATES AND Friendster Layouts »

Dari aku

Monggo mampir..... ada berita yang ingin disampaikan, ada cerita yang ingin dikongsi, ada maklumat yang mungkin berguna atau mungkin sekadar sembang-sembang kosong mengisi masa lapang dari catatan aku yang berada di kampung buat sahabat dan teman-teman diperantuan. Semoga dalam kesibukan kerja seharian dapat sejenak melepas kerinduan.

Rabu, 14 April 2010

Majlis Undi Plot dan Penyerahan Borang 5A Generasi Kedua Felda Bukit Permai


Alhamdulillah, selesai sudah majlis undi plot dan penyerahan borang 5A pagi tadi dalam keadaan yang lancar dan teratur. Seawal 7.30 pagi pemohon yang berjaya telah mula sampai di perkarangan bangunan JKKK. Lebih kurang jam 8.00 pagi kaunter pendaftaran dibuka dan ada yang tidak sabar-sabar untuk mendaftar. Ada muka yang aku kenal dan ada yang tidak aku kenal maklumler bukan semuanya sebaya. Ada juga yang mengambil kesempatan ini berborak dengan kawan lama yang sememangnya lama tidak berjumpa malahan ada yang berbisik mengatakan kemeriahan hari ini melebihi kemeriahan sambutan hari raya.

Selepas subuh aku berangkat ke bagunan tersebut dan seperti biasa aku orang pertama sampai sebab aku kena siapkan PA system sebelum orang lain tiba supaya tidak kelam-kabut. Selain dari itu aku kena memastikan sarapan pagi untuk petugas pejabat tanah disiapkan mengikut masa. Alhamdulillah aku tidak salah memilih AJK bagi membantu aku pada hari tersebut. Terimakasih kepada Kak Sal, Kak Saadiah, Kak As, Soliah, Anis, Jamnah, Kak Ita, Piak, Sudin, Nolen, Yo dan tak lupa orang umah aku Lin dan mereka-mereka yang sudi membantu secara sukarela.



Wajah-wajah ceria menanti dipanggil untuk cabutan undi


Sebahagian pemohon ditempatkan dibawah khemah


Majlis undian tersebut turut disaksikan oleh Pentadbir Tanah Daerah Kulaijaya, Ketua UMNO Bahagian Kulai dan ADUN Bukit Permai dan didahuli dengan bacaan doa oleh tuan imam Tuan Hj. Ithnin Bin Hashim. Aku mendapat giliran ke 18 untuk mencabut undi dan keputusannya aku berolah tanah plot bernombor PTD32345 berkeluasan 5814.973 k.p.. Selesai sahaja mencabut undi masing-masing tidak sabar untuk mengetahui kedudukan tanah masing-masing dengan melihat pada peta-peta yang disediakan oleh PTD.



Tentu ada sesuatu yang menarik diperkatakan oleh Datuk Adam


Seterusnya majlis penyerahan borang 5A yang dimulakan dengan ucapan oleh YB Adun Bukit Permai Tn Hj. Kamarruzaman Bin Ali diikuti oleh ucapan oleh Ketua UMNO Bahagian Kulai Datuk Hj. Adam Bin Abdul Hamid. Antara kata-kata yang menarik yang disampaikan oleh Datuk Hj Adam "Kerajaan telah melaksanakan tugasnya dengan memberi peluang kepada pemohon untuk memiliki tanah dan kini tugas dan tanggunggjawab pemohon melaksanakan tugasnya kepada kerajaan iaitu dengan membayar premium seterusnya cukai tanah". Diikuti penyerahan borang oleh Ketua UMNO, YB Adun dan Pegawai Daerah Kulaijaya. Majlis berakhir sebelum jam 12 tengah hari.



Pentadbir Tanah, Ketua UMNO Bahagian, Pegawai Daerah & ADUN Bukit Permai



Tetamu-tetamu VIP serata petugas-petugas dihidangkan dengan nasi putih, ayam goreng, sayur nenas yang dimasak bersma ikan kering, sambal belacan dan ulam-ulaman. Masing-masing kelihatan berselera sekali dengan menu yang dihidangkan dan setinggi penghargaan dan terima kasih kepada Kak Jijah atas masakan yang amat ummmph.



YB Tn. Hj. Kamarruzaman Bin Ali


Datuk Hj. Adam Bin Abdul Hamid


Selesailah sudah majlis dan aku jugalah orang yang terakhir beredar sebab aku kena kemas PA system aku sendiri.......

Heh heh niler lebih kurang kedudukan PLOT 32345

0 ulasan: