BLOGGER TEMPLATES AND Friendster Layouts »

Dari aku

Monggo mampir..... ada berita yang ingin disampaikan, ada cerita yang ingin dikongsi, ada maklumat yang mungkin berguna atau mungkin sekadar sembang-sembang kosong mengisi masa lapang dari catatan aku yang berada di kampung buat sahabat dan teman-teman diperantuan. Semoga dalam kesibukan kerja seharian dapat sejenak melepas kerinduan.

Jumaat, 6 Ogos 2010

Sekadar catitan

Sememangnya masa berlalu begitu pantas dan sememangnya tidak terdaya untuk kita mengejarnya. Demikian juga tak terasa telah lebih sebulan aku tidak menjenguk blog aku ni. Aktiviti dikampung berjalan seperti biasa cuma aku yang kekadang terlepas untuk sama-sama menyertainya.
Masjid As-Solihin Felda Bukit Permai diiktiraf antara yang terbaik
Antara yang menarik dan rasanya paling manis kejayaan masjid jamek Felda Bukit Permai masjid As-Solihin termasuk didalam 10 buah masjid terbaik rancangan Felda seluruh Malaysia. Tahniah kepada pengerusi badan masjid Tn Hj. Raja Ahmad Bin Raja Chah atau Pak Raja diatas pengiktirafan tersebut. Mungkin tidak ramai yang menyedari adanya pertandingan tersebut tapi itulah hakikat yang perlu kita akui disaat kita sibuk ada lagi insan yang sanggup berkorban masa dan tenaga untuk mengharumkan nama kampung kita ini. Tahniah juga kepada mereka yang bertungkus -lumus bergotong-royong mengindahkan kawasan masjid.
Hari terbuka PJK Bukit Permai
Kepada Bro Haris dan Khir tahniah kerana berjaya menganjurkan hari terbuka PJK Felda Bukit Permai. Maaf kerana aku tak dapat hadir disebabkan kesibukan tugas baru aku yang sukar untuk dibuat perancangannya. Sebagai percubaan pertama memang terdapat sedikit sebanyak kekurangannya namun itu merupakan satu permulaan yang baik. Tahniah.
Serangan Ganoderma
Baru-baru ini dalam mesyuarat JKKK pihak pengurusan felda telah mengarahkan kepada ketua-ketua blok untuk memanjangkan kepada pemilik ladang sawit untuk memandakan pokok-pokok sawit yang diserang cendawan ganoderma. Sememangnya ancaman cendawan ini semakin serius jika tidak dikawal secepat mungkin. Pokok-pokok yang telah diserang cendawan ini biasanya boleh dikenalpasti dengan pelepahnya yang terkulai dan akhirnya batang pokok berkenaan akan patah.
Pokok-pokok yang dikenalpasti diserang oleh cendawan ini haruslah ditandakan dengan melilit plastik merah-putih dan kuantitinya di berikan kepada ketua blok masing-masing supaya pihak felda boleh menguruskan untuk memusnahkan pokok-pokok tersebut. Segala perbelanjaan untuk memusnahkan pokok-pokok berkenaan akan ditanggung oleh felda melalui insuran ladang.
Tanah generasi kedua
Kepada pemohon-pemohon tanah yang masih belum menjelaskan bayaran premium tanah berkeaan hendaklah menjelaskannya secepat mungkin. Walaupun pihak ketua kampung telah memohon untuk melanjutkan tempoh untuk tiga bulan lagi bukan bermakna ianya boleh dibuat sambil lewa sahaja kerana ianya akan turut menjejaskan perjalanan proses seterusnya iaitu untuk kerja-kerja mengukur tanah dan pengeluaran surat hak milik.
Kita perlu menyegerakan proses untuk mendapatkan surat hak milik kerana ianya amat penting dalam proses untuk membangunkan kawasan berkenaan. Bagi yang mampu mungkin tidak akan mendatangkan apa-apa masalah tetapi bagi yang kurang mampu surat hak milik berkenaan amat penting untuk dijadikan sandaran bagi memohon apa-apa bantuan.
Mesyuarat Agong dan Hari Anugerah Cemerlang Sek. Agama As-Solihin Felda Bukit Permai
Sabtu 7hb. Ogos 2010 merupakan hari Anugerah Cemerlang 2009 dan Mesyurat Agong kali ke-9 Sekolah Agama As-Solihin Felda Bukit Permai. Kepada ibu-bapa dapatlah sama-sama meluangkan masa untuk sama-sama menghadiri majlis berkenaan.

0 ulasan: